مجله

مراسم رونمایی روز بی‌خورشید

رونمایی روز بی‌خورشید

رونمایی روز بی‌خورشید آخرین کتاب منتشر شده شیوا پورنگ، در عصر یکشنبه ۲۹ بهمن و  در عصر روزی در دفتر کوچک نشر چهره مهر پا گرفت که خورشید از پس آن همه ابر خاکستری رو نشان نداد و سرمای هوا به کمترین درجه روزهایی رسید که زمستان بی‌برف ۱۴۰۲ از سر گذراند.

با این‌حال تشریف‌فرمایی دوستداران کتاب، رمان، داستان و کلمه به این جلسه صمیمی  آن‌قدر بود که دفتر از وجود تابناک و حضور سبزشان در رونمایی روز بی‌خورشید گرما و رنگی شاد به خود گرفت.

ابتدا شیوا پورنگ در حد چند جمله از چگونگی پاگرفتن این رمان که اولین جلد از سه گانه روز پنجاه و نهم است حرف زد، از طناز فروهر، جواد عسگری و ارسام صفابخش به عنوان دبیران داستان و شیرین صفری به عنوان صفحه‌آرا نام برد و گفت که چگونه نظرات و نقدهای به جای آن‌ها کتاب را به سرانجام رساند.

سپس از آقایان جواد عسگری و ارسام صفابخش دعوت کرد تا از رمان رونمایی نمایند. این رمان توسط آقای عسگری ویراستاری شد و جلد آن را مژده ملک‌اوغلی طراحی نمود که شیرین صفری پیاده‌سازی آن را نیز به عهده داشت.

سپس آقای عسگری به دعوت شیوا پورنگ در خصوص ساختار، ژانر و شیوه نوشتن روز بی‌خورشید صحبت کرد و از ان به عنوان یکی از آثار خوب ژانر فانتزی نام برد که علاوه بر این‌که از هیچ الگوی غربی پیروی نمی‌کند و توانسته با الهام از اسطوره‌ها و افسانه‌ها با رنگی کاملا ایرانی قسمت اول این رمان را به سرانجام برساند.

پس از آن پورنگ قسمت‌هایی از کتاب را خواند و آقای فرهنگ‌فر نیز در مورد شجاعتی که پورنگ در نوشتن و منتشر کردن اثر در دوره‌ای که هیچکس کتاب نمی‌خرد و هیچکس‌ کتاب نمی‌خواند صحبت و با خواندن پاراگراف آغازین کتاب به ویراستاری اصولی و درست آن اشاره نمود.

پس از آن کتاب برای خواستاران آن امضا و به آن‌ها تقدیم شد و مراسم با پذیرایی چای و شیرینی به پایان رسید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>